MTA-SA Çalışan Bir Script Oluşturma - Ders 1
Merhabalar,
Aşağıda anlatılanlar arkadaşıma aittir. Oyunda ki ismi "ZoRRoM"dur. Teşekkürlerimi sunuyorum.
MTA Server klasörüne gidin ve aşağıdaki yolu izleyin:
server/mods/deathmatch/resources
Burada bir çok .zip dosyalarını göreceksiniz. Hepsi sıkıştırılmış bir dosyadır ve oyunu başlatıldığında hepsi sunucu tarafından yüklenecektir. Biz bu ders için "script1" kullanacağız.
Şimdi bu dizinin altında olmalıdır:
server/mods/deathmatch/resources/script1/
Meta Dosyası
Kaynaktaki dosyaları belirlemek için bir meta.xml oluşturulmuştur. Şimdi bir meta.xml dosyası oluşturalım. Bunun için notepad++ kullanabilirsiniz.
meta.xml dosyasına aşağıdaki kodları girin:
<info author="ZoRRoM" type="script" name="Benim Serverim" description="Benim ilk scriptim" />
<script src="script.lua" />
Author= Script Yapımcısını belirtir
Type= Scriptin türünü belirtir
Name= Scriptin adını belirtir
Descripton= Scriptin açıklamasını belirtir
<info/> tagında script ile ilgili bilgiler bulunur.
<script/> tagında oluşturacağımız scriptin yolu belirtilir.
Basit Bir Script Oluşturma
Yukarıda belirttiğimiz <script/> tagının yanına yazdığımız "script.lua" scriptin aranacağı konum olduğundan dolayı script ismide aynı olmalıdır. Bu nedenle meta.xml ile script.lua'yı aynı klasöre oluşturun.
Şimdi bunu kopyalayıp script.lua'nın içine yapıştırın:
local spawnX, spawnY, spawnZ = 1959.55, -1714.46, 10
function joinHandler()
spawnPlayer(source, spawnX, spawnY, spawnZ)
fadeCamera(source, true)
setCameraTarget(source, source)
outputChatBox("Servere Hoşgeldiniz!!!", source)
end
addEventHandler("onPlayerJoin", getRootElement(), joinHandler)
spawnX --> Spawnlanacak yerin x konumu ----|
spawnY --> Spawnlanacak yerin y konumu ------> Bunların isimlerini kendinize göre değiştirebilirsiniz.
spawnZ --> Spawnlanacak yerin z konumu ----|
setCameraTarget --> setCameraTarget kullanmanız gerekmektedir. Aksi takdirde tüm oyuncular mavi gökyüzünü görecektir.
fadeCamera --> Bu fonksiyon kullanılmalıdır. Kullanılmadığı takdirde ekran siyah olacaktır. Unutmayın!!!
spawnPlayer --> Oyuncuyu spawnlar
outputChatBox --> Oyuncu oyuna katıldıktan sonra chatbox'a gönderilecek yazı
onPlayerJoin --> "Oyuncu oyuna katıldığında" anlamını taşır
Source --> Değişken olayı kimin tetiklediğini (kimin spawnlandığını) gösterir. Yani bunun yerine herkes ya da rastgele bir kişi belirttiğimiz koordinata spawnlanacaktır.
Yani bu script oyuncu oyuna katıldığında belirttiğimiz x,y ve z kordinatlarına spawnlanmasıdır.
Not: Anlatımın sahibi olan arkadaşımın facebook sayfasına gitmek için TIKLAYINIZ.
Hiç yorum yok
Yorumlarınıza en kısa sürede yanıt verilecektir.